Sunday, February 28, 2010

Crank Dat Spiderman - Soulja Boy




CakapCakap
ekekekke.... mangkuk tul spaidemeng... :P

Saturday, February 27, 2010

We Are The Champion - Queen

kuin yu na...

video

err... layan piger skeiting ahhh... :P

kuin yuna memang kuin of piger skeiting ahhh... menang pingat mas holimpik dengan margin 23 poin, dengan rekod poin untuk short progrem ngan fri skeit.... gi laba biah.... makin meroyan geng jepun orang dia kalah...

yu-na kim skeiter pompan pertama brek 200 poin... 210 poin... 220 poin...


CakapCakap
errr... tasekkkk... aku tengok sokan ye... :P

Friday, February 26, 2010

Tolol - Man Bai

buat apa pakei tudung kalau hati tak betul

“Memang ada sesetengah benda yang saya sudah berubah tetapi orang lain tak nampak. Apa yang orang nampak, itulah diri saya yang sebenar.

“Takkan tiba-tiba saya nak pakai baju kurung dan bertudung. Kalau boleh biarlah dengan rela hati kerana banyak perkara yang saya kena ubah,”

“Misalnya pakai tudung memang saya nak sangat tetapi biarlah saya ubah perkara yang lain dulu. Bagi saya bertudung ini bagus dan harap-harap Tuhan bukakan pintu hati ini.

“Saya tak nak pakai tudung di luar tetapi hati kita benci dengan orang lain. Saya nak berbaik dengan semua orang dulu. Biarlah orang tak suka saya pun, itu perkara nombor 10,”
jila bakarin

CakapCakap
uishhh... ada lagi la jenis bangang yang suka cakap cenggini...
ko ingat nutup aurat ni cam wat semayang sunat ke??? cam berzikir ke?? ngok!!

Thursday, February 25, 2010

Seandainya Bisa Memilih - Padi

PUSAT Pungutan Zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP) bercadang melantik kaunter angkat terbarunya di pejabat Pos Malaysia Bhd. cawangan Suria KLCC yang dilihat mempunyai potensi besar meningkatkan kutipan zakat.

Ia berikutan cawangan tersebut berjaya menerima bayaran zakat paling tinggi dan kaunter paling ramai menerima pembayaran zakat di sini tahun lalu.

Pengurus Besar PPZ-MAIWP, Mohd. Rais Alias, memberitahu sehingga kini terdapat 48 pejabat pos yang boleh menerima bayaran zakat bagi pihak PPZ di sekitar Lembah Klang.

Katanya, pemilihan pejabat Pos cawangan Suria KLCC disebabkan kawasan tersebut menjadi tumpuan ramai terutama para pekerja di Menara Berkembar Petronas dan kawasan sekitarnya.

selanjutnya... beli kosmo.. :P
CakapCakap
err... terer sungguh derang ni kalau bab nak ngutip zakat... abis tempat kalau buleh nak dibuat kaunter ngutip zakat... bagus lah... dah zakat ni pun rukun Islam... kalau tak bayor kang, tak sempurna lah Islamnya...

tapi......... takkan bab zakat je yang keme nampok kat keielsisi tu wehhhhh!!!! terang bebenor mata kome ni kalau nyebut bab duwet ni ye....

yang segala lurah dan celah tu... takkan nak buat-buat tak nampak... errr.... gila hapa tak nampak... harus lagi celik leluas... :P kira saja buat tak tau ke... atau... suka nak nengok lagi??

takde cara ke nak selesai tuh??? takkan nak tengok saja kot... takut kena marah?? derang tu tuhan ke yang takut sangat akan marahnya?? takut ilang kerja?? derang tu bukan pemberi rezeki pun... takut kena hukum?? hek eleeee... apo sangat la setakat hukuman derang leh buat pun... udah mengkome ade kuase... gune je le... kang kene tanye kat sanun kang... nak jawab hape haaa....

satu lagi kan... errr... mengkome ni reti ngutip je ke?? bab membagi-bagi, mengurus-ngurus tu... errr... macam tak berapa nak pandaiiiii je.... :P

yang tak buleh tahannya....

Pada majlis tersebut, kaunter pos cawangan Suria KLCC dan kaunter Pejabat Pos Besar Kuala Lumpur memenangi anugerah kecemerlangan daripada PPZ-MAIWP kerana pungutan zakat yang diterima daripada kedua-dua kaunter itu amat baik.

"Diharapkan anugerah seperti ini dapat menjadi perangsang semua kaunter pejabat pos untuk memberi perkhidmatan yang lebih cemerlang dalam urusan penerimaan zakat," katanya.
alohaiiii.... apa benda la seme nih???? duit hadiah tu mana amek?? derang tu bukan buat seils pun siap nak adiah-adiah segala... cheh!!!!

Wednesday, February 24, 2010

Nak Lantak - Spider

video

CakapCakap
errr... aaa.... apa-apa lah... nak tinguk bula... :P


video

yang ni mesti ko tak penah tengok kan achik...

Tuesday, February 23, 2010

Cikgu Oh Cikgu - Cikgu Naim



CakapCakap
ekekeke.... mangkuk tul che'gu... ni dah macam guru yahya nih... :P

Monday, February 22, 2010

Tiga Abdul - P Ramlee

kikiki.....

memula kuar cerita rimau kayu yang men kayu belas-belas... :P

asal cerita dari sorang... abis keluar belas-belas jenis kayu... tapi seme yang putey-putey saja... tak nak dia kayu koka... :P

kemedian cerita si jonteiri... makan belakang jembatan... kikiki... rupanya ramai lagi yang suka makan bawah jembatan tuh... ekekeke...

ni kuar lagi cerita eshli kowl... ekekeke... dari cerita gambar lam telipon sampai lah kuar abis nama-nama lain... hikhikhik... memang eyhowl sungguh dia nih... :P

CakapCakap
pas ni sapa la pulak nak kantoi... :P




err... klik je

Sunday, February 21, 2010

Tak Suka Tak Apa - Screen

video

CakapCakap
ekekekekeke.. meniu kalah ngan ebeten.... :P

Saturday, February 20, 2010

Aku Punya Suka - Amy Search



CakapCakap
kikiki.... dasar tak mengaji sains ngan matematik lam bahasa inggerish sungguh... :P

tambah la satu lagi...


kikiki... :P

Friday, February 19, 2010

Bukan Lupa Tetapi Tak Ingat - Safura

tadi malam...

ada tahlil kat umah sebelah...

jadiknya... tak kuar ke mana lah malam nih...

balik tahlil tu... mak haku duk tengok porem perdana...

tajuk hapa tah...

pas tu... ustajah yang galak bertabaruj sekarang tu... yang turun pangkat jadi jembalang menteri... dulu menteri...

dia menjawab sualan dari ustat cina yang lebih melayu dari melayu tu... lupa dah sualan dia... tapi pasal kes nik aziz kata tak perlu nak buat perarakan sambut maulidur rasul la aku agak...

kata ustajah ni... geng tu memang suka membangkang... apa orang buat seme nak bangkang...

marah benor dia kalau membangkang geng dia...

padahal, benda yang jadik isu tu... bukan perkara pokok pun... ranting-ranting kecik je...

kikikiki....

agaknya dia senirik lupa yang dia pernah duk bangkang hukum Allah sampai muncung-muncung haaa dulu... siap bagi cadangan lagi... konon itu lebih baik dari yang difirmankan dalam Al-Quran... belum lagi kes duk haruskan menyewakan tubuh tuh tu...

kata dia lagi, orang sibuk duk tanya pasal perenang selat inggeris tu semayang cemana taim lintas selat tu... apa gaduh nak tanya pasal semayang nih... tak membina ekonomi katanya... bangga la sikit orang kita leh berenang lintas selat inggeris nih...

lupa agaknya apa yang difirman oleh Allah dalam sebahagian dari ayat 44 surah al-Maaidah yang maksudnya;
فَلاَ تَخْشَوُاْ النَّاسَ وَاخْشَوْنِ وَلاَ تَشْتَرُواْ بِآيَاتِي ثَمَناً قَلِيلاً
Karena itu janganlah kamu takut kepada manusia, (tetapi) takutlah kepada-Ku, dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit (kerana mendapat rasuah, pangkat dan lain-lain keuntungan dunia);
dan disambung lagi dalam ayat yang sama;
وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ
dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir.
dan sebahagian ayat 45;
وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim
dan sebahagian ayat 46;
وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ
dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang fasik.
dan ayat 182 surah al-A'raaf
وَالَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَيْثُ لاَ يَعْلَمُونَ
Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami, Kami akan menarik menarik mereka sedikit demi sedikit (ke jurang kebinasaan), menurut cara yang mereka tidak mengetahuinya.
CakapCakap
susah jugak kalau dah betuankan manusia nih...

semuga lah dijauhkan Allah dari jadik lagu manusia-manusia jenih nih...

dulu... ada orang tu duk sebut kata... kalau nak makan sup tangan... pi kelantan lah... siap bawak sheik tantawi tu untuk sokong dia tak perlu buat hudhud kat melaya nih...

hari ini... tak tau la... samada dia kesal tidak... tapi kalau tengok dari bala/ujian/peringatan yang kena kat dia sekarang... tentu dia berharap sangat kat melaya ni dah laksanakan hukum hudhud untuk kes fitnah [kata dia lah] yang dikenakan kat dia tuh...

Thursday, February 18, 2010

Terima Kasih - Loving Born



CakapCakap
tengkiu tengkiu... sila dateng lagi ye... :P


Wednesday, February 17, 2010

Anak Soleh - Rabbani




CakapCakap
malas nak ngapdet... letak gambar budak kecik yang bulat bulat ni je lah... :P

Tuesday, February 16, 2010

Rasulullah Junjungan - Nowseeheart,Raihan,Brother

Bosan betul haku... asal je masuk rabiul awal... mula lah kalut pasal nak sambut maulidur rasul...

ada yang kata kena buat, ada yang tak perlu buat...

ni siap bising lagi kat pineng sana...

hikhikhik...

bising sangat kalau tak buat maulidur rasul... tak leh kuar berarak bermarhaban...

penting sangat ke sambutan maulidur rasul nih?? ada dalam quran?? wajib?? tak buat berdosa???

banyak cakap betul... macamlah kalau tak buat sambutan besar-besaran tu... mati masuk neraka terus tanpa hisab dah... cheh!!!

yang pasal sunnah rasul yang lain pe cerita?? budak nak pakai serban pegi sekolah sampai turun naik mahkamah...
pakai jubah gi keje pejabat tak buleh... pakai lagu orang kapir laknat pulak yang diwajibkan... nak wajibkan tutup aurat dipejabat kerajaan pun tak mampu!!
orang nak laksana hudhud, ugut nak huru-harakan negeri, nak saman segala... habis hujah dicari supaya tak perlu buat... hujah sehabis lemah pun jadi... siap muncung-muncung mulut lagi tuh...

CakapCakap
gaduh sangat nak sambut maulidur rasul... errr... semayang cukup ke?? mesjid jenguk tidak??

banyak lagi perkara wajib yang tak terbuat... sempurnakan dulu semua tu... maksiat pun banyak berleluasa, selesaikan dulu yang tu... ni tidak... asek nak pikir pasal perkara kecik-kecik je...

maulid nak sambut... sunnah ngan ajaran rasulullah diperlekeh... cheh!! muka tak malu betul!

Monday, February 15, 2010

Biasan - To'Ki



CakapCakap
ekekekke...

Sunday, February 14, 2010

Valentine's Day Massacre - Rustic Overtone

One February evening in North Chicago, seven well-dressed men were found riddled with bullets inside the S.M.C Cartage Co. garage. They had been lined up against a wall, with their backs to their executioners and shot to death.

With the exception of Dr. Reinhardt H. Schwimmer these men were mobsters working under the leadership of gangster and bootlegger, "Bugs" Moran. Within a few seconds, while staring at a bare brick wall, these seven men had become a part of Valentine's Day history: the St. Valentine's Day Massacre.

However, investigators on the scene found the Valentine's Day Massacre to be somewhat puzzling. The victims were mobsters, with an endless supply of weapons and well known capability for brutality. Why would they turn their backs and face the wall for anyone without putting up a fight? That was one of many questions to be answered.

Another question came about after an eyewitness gave her account of what happened on that night in 1929. She lived directly across the street and had a perfect view of the garage. She claimed to have seen two uniformed policemen exit the garage while escorting two plain clothed men who held their hands up in the air, as if they were under arrest. Of course, this comforted the shaken woman, thinking that the loud gun fire that she had just heard had been resolved and the parties responsible were being taken into custody. However, the Chicago police had no record of any such activity at 2122 Clark Street until they arrived on the scene to find the horrifying blood bath.

When the bodies were discovered splattered on the floor of the garage, it seemed at first glance, that not one single person could have survived the force of the attack. However, this proved to be untrue, when one investigator on the scene found Frank Gusenberg lying amongst the bloody corpses, breathing heavily and choking on his own blood.

Immediately, the unconscious victim was taken to the hospital where investigators waited with anticipation for their only possible lead to wake up and finger the men who were responsible. Their greatest fear was that he would die before they had the opportunity to question him, but eventually he did wake.

When he was asked for the identity of the killer, he simply stated "I'm not gonna talk," before he laid his head back and died. Without Frank Gusenberg's testimony and with only a few eye witnesses outside the garage, the investigators had to return to the scene of the crime and try to piece the murder together with what information they had.

After a re-enactment of the crime, authorities concluded that the two men dressed as policemen entered the garage and acted as if they were police on a routine investigation. The Moran outfit automatically assumed that they were policemen on a routine sting. It was obvious that they didnt suspect anything questionable with the two uniformed killers or they certainly would have never been killed without a fight. But as it was, the mobsters seemed to have cooperated with the costumed officers and consequently let the fake policemen disarm them and force them up against the wall. As soon as their backs were turned, the two men in plain clothes entered with guns and shot them down.

Therefore, the eye-witnesses were somewhat accurate when they claimed to have seen two policemen arresting two men. What they had actually seen was four brutal murderers making their cleverly planned get away. If a neighbor or neighbors looked out after such rapid and explosive gunfire, what better way to calm their nerves, by letting them think that everything was under control. And indeed it was under control. The mysterious killers drove away into the night, long before anyone thought to call the police, because the neighbors saw from their windows that the police were already there.











CakapCakap
errrkkkkkkk.... tapi yang ni lagi dasyat dari belentains dei mesekeir kepon dulu nih...

video

Saturday, February 13, 2010

Berita Dari Rantau - Alleycats

Pelanggan dihormati,

Telekom Malaysia sedang membuat kerja-kerja ubahsuaian rangkaian telekomunikasi di sekitar Bandar Kota Bharu, susulan dari pembinaan jejantas di kawasan sekitar.

Kerja-kerja tersebut dijangka bermula 14 Februari 2010 masa 12.00a.m hinga 20 Februari 2010.

Sekiranya terdapat gangguan perkhidmatan telekomunikasi tuan/puan, sila hubungi 100 (24 jam) 09-7449292 (waktu bekerja dari 8.30 a.m sehingga 5.30 p.m)

Sekian, Terima kasih.
Pengurusan Perkhidmatan Pelanggan Telekom Malaysia

CakapCakap
hala wehhhhh.... peilaq sungguh... cemana nak serpin malam...

Friday, February 12, 2010

Anak - Freddy Aguilar

errr... ada sorang artis yang kawen bulan tujuh... dapat anak bulan ni.... :P

sekarang nih... kononnya tengah risau lah... anak lahir tak cukup bulan kan...

kikikiki.... bhaiiii... budak tu 4 kilo lebih... risau ke hapa...

CakapCakap
errr... tak cukup bulan dah 4 kilo... agaknya.... kalau cukup... mau nam tujuh kilo nih... :P

Thursday, February 11, 2010

Kuda Padiku Mengamuk Dengar Lagu Metal - Metalasia



CakapCakap
ekekekekek... ngok ngek tul...

Wednesday, February 10, 2010

Tobat Maksiat - Wali

Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Noh Gadut, berkata salah satu hadis Rasulullah s.a.w menyebut mengenai tidak sempurna iman dan agama seseorang jika memungkiri janji.

"Manusia mesti berpegang pada janji, malah sebagai orang Islam kita juga berjanji pada Allah menerusi kalimah syahadah.

"Apa yang dilakukan bukan perkara kecil dan dia boleh dibawa ke muka pengadilan sama ada menerusi mahkamah sivil atau syariah. Di bawah Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997 memang ada peruntukan mengenakan hukuman kepada seseorang yang tidak menunaikan janji berkahwin.

"Jika perkara itu berlaku (dibawa ke mahkamah) saya harap hukuman sewajarnya dapat diambil supaya menjadi pengajaran kepada orang lain,"
harian metro


CakapCakap
ekekekek... benda macam ni pun mupti masuk campur... munapek ye datuk mupti...

benda besar yang lain cemana datuk mupti? macam... aaa... tolak hukum Allah ke? rasa undang-undang menesia lebih baik, lebih sesuai untuk umat manusia... tak nak saun ke
geng-geng munapek sejati... yang terang-terang tolak hukum Allah... tak berani eh nak tegur??? :P

cikai sangat kalau takut ngan menesia datuk mupti... :P

err... petronas yang buat-buat lupa perjanjian petroleum tu... datuk mupti tak nak saun gak ke??? :P

Tuesday, February 9, 2010

Curi Curi - D'lloyd



CakapCakap
ekekeke... sapa la nak dikleir barang curik weh, siap nak bayar cukai lagi... kikiki...

Monday, February 8, 2010

Mencari Silap Siapa - Data



CakapCakap
ekekekeke.... sapa la wat tajuk tuh.... kikiki...

apa pun... mana nak serik weh... jel ni macam unibesiti lah.... tempat pelajar baru masuk jumpa geng otai... buleh belajar cara otai... kikiki... buleh tambah geng...

Sunday, February 7, 2010

Dari Kerana Mata - R.Azmi



CakapCakap
kikiki... apo bondo la budak sinar nih.... ni piala efey lah... kalah mati... mana nak de poin-poin lagi dah.... ranap sungguh...

ingat nak gak cerito pasal orang soratkaba ni... tak jadik ah....

Saturday, February 6, 2010

Jahane - Ku Mat



CakapCakap
kikiki... jahanam donia kalau budak ni jadik pakar sakit puan... ekekekek.... :P

Friday, February 5, 2010

Tolol - Man Bai

video

CakapCakap
ekekeke... bongok sungguh.... :P

Thursday, February 4, 2010

Ketagihan - Julia Perez

masa musing-musing jenjalan jenguk porem... terbaca cerita darihal makeluk-makeluk yang ketagihan main tanam-tanaman...

parah betul deme nih...

tetambah yang pompan.... sampai lupa ada laki... apa keme ni gile ke???

tapi kan, tapi kan... baru le derang ni tau pesal orang laki leh ngadap geims berejam-jam kan... kena pulak yang jenih strategi tu... memang syok nyeeee rayeee....

terai la kejap men mapia wor ari tu... tapi... tak sebesh kuwakchai ngan tah hapa lagi satu nama geim nih yang aku main... lupa la pulak... kat efbi pun hada benda cam kuwakchai tu.... tapi tak sior le teman nak main lagi... dah takde minat nak main bende rope gini...

tapi tapi tapi... kalau buleh nak men jitiey baru tu, de beled of gei toni... katanya ujung bulan tiga ni baru keluar yang pisi punya... cumenye... hapa gila nak rem sampai lapan gig baru leh men ngan seronoknya...

tapi geim macam ni tak de la sampai berbulan-bulan nak melayannya... cukup abis cerita dia tu... tamat lah... abis lama pun... dalam dua minggu... tu kalau main sikit-sikit lah...

geim las aku main pun... lama dah... jitiey sen endrias tuh... meletup-letup lah... ngan stori layn yang best... grafik pun hokei... cume... kena mentak tulung ngan orang kat forum jitiey sekali... tulung wat lesen kapei terobang... kikiki... susah weh nak ngontrolnye... :P

kikiki... melalut cerita pasal jitiey la pulak...

sorang kawan nih... rajin benor ngajor bini die main pesbuk... langsung membawak ke men nanam-nanam tu...

sudahnya... makan lauk kedai la weh... mujur tak kena basuh snirik baju... lagi parah... kalau terpaksa la tulis tangan je... ekekekeke.... :P

CakapCakap
paling teruk la.. masa main red elert dulu-dulu... tania aku asek mati je... penat main seharian, asek tak lepas je budak tania tu... sudah nya... aku berenti la main kejap... konon nak tido la... rehat...

sekali... elok nak tidur... buleh pulak pikir... kalau terai cara ni ke... buat gini ke... masuk kot lain pulak... leh selamat kot budak tania ni gi letup kan nuklear sailo tuh... kikiki... tak sampai lima belas menet... terus samung main balik...

tapi... tak dedapat jugak.... ropenya ada lagi tiga ke empat tempat yang nak kena taruk bom... langsung... aku ristat je level tu... baru leh setel... silap tak gi masuk awal kat tempat nuklear sailo tu... :P

Wednesday, February 3, 2010

Orang Gila - Iwan Fals

ada sesapa perlukan telur belah kiri dan ada teket supe bol? leh tukar ngan mamat ni...

sian dia nak tengok supebol.... ekekekek....



CakapCakap
gila babi punya manusia... kikiki... dulu ada yang nak tukar vaksin semeseme babi untuk tengok konsert... ekekeke...




tasek... klik kat SINI!! :P

Tuesday, February 2, 2010

Bikini Bottom - Electrocute









agaknya... sini lah kampung spanjbob... :P

CakapCakap
tengok je lah... mestinya ada yang dah tengok pun mende nih...
kalau yang belum tengok dan tak tau hapa... gugel!! jangan malas!!!
aku malas nak ngapdeit senarnya... :P


video

Monday, February 1, 2010

Ayah Ibu Anak - Baji



CakapCakap
mulanya nak letak gambar ni kat entri jon teiri tu... lupa la pulak... kikikiki... :P
letak je la ari ni... :P