Sunday, January 31, 2010

Ketahuan - Matta

kikiki... tadinya duk baca pasal skandal jon teiri... kapten england tu...

ekekek... jahat sungguh dia nih... dah la tipu binik... balun binik wein bridj pulak tu, member baik tuuuu... memang perangai uduh sungguh... [kosmo kata siap dapat anak lagi... bin wein bridj lak tu...]

dah la selum ni kantoi kutip duit kopi ngan reporter nius of de werld untuk masuk lam treining graun chelski... kikikiki....

apa daaa teiri....

CakapCakap
agaknya timmeit dia yang lain mesti duk soal siasat binik/awek memasing... lepas ni tak leh dah bagi budak teiri ni datang umah... nanti jadik bodoh cam wein bridj...

agak-agak jadi macam taiger wud dak... keluar sekor-sekor ngaku... bini esiyen, bini jo kol, bini eshli kol... kemdian drogba... wein runi.... lampard, jerat... kikiki.. :P

kenduri potong jambul anak pun orang tak ajak datang rumah nih... :P

Saturday, January 30, 2010

Lagu Untuk Sebuah Nama - Ebiet G Ade




CakapCakap
kikiki... benda ni jadik bahan lawak lam tenet minggu nih... ekekek... tapi... lawak pun... kira promosi gak kan... orang duk sebut-sebut... mesti rasa nak tengok cemana benda la budak aiped nih...

iPad

"Is it that time of the month again?"

"It sounds like a sanitary napkin."

"Will the next version have wings?"

"So will the 64GB one be called the Maxi-Pad?"

Intense visuals, including three-dimensional clotting.

Hardware tough enough to withstand leakage.

Attention-getting aesthetics — sleek Winged Design™ will turn heads.

Pets will love it...especially dogs.

Stay-put adhesive — stick it in the palm of your hand and leave your other hand free!

Convenient disposability keeps pipes unclogged.

Customization: scented vs. unscented, light vs. heavy, pink vs. purple.

Daughter: Mom, you ever get that not-so-connected feeling?
Mom: Why yes. When I do, I reach for my iPad.
Daughter: Yeah, but with other devices, I've felt fat, and worried that everyone could see it.
Mom: With the new iPad, you'll be proud for others to see it, for it will have trademarked Apple coolness built right in. Why, even Dad will want one.
Daughter: But where will he put it?
Mom: *laughs* Do you mean, because he has no purse?
Daughter: Of course!
Mom: I'm sure Apple will have a discreet carrying device.

tjakabon: "It surfs the web AND stops the bleeding."

tremendousnews: So I can say "That chick is on her iPad" and not be called a pig? Thank you Apple.

kathycacace: Okay, just one more. The iPad: protecting your data from embarrassing incidents.

Gelatobaby: And you can use the giant QWERTY keyboard to get your period on the #iPad!

CarolBlymire: Is #apple making an iPad for light-flow days? Just wondering...

Trish1981: iPad? Really? All I can say is, I'm sticking with Always, bitches.

tremendousnews: So I can say "That chick is on her iPad" and not be called a pig? Thank you Apple.

melissapierce: iPad has changed "the conversation" from how we use tech in context to how we use tech as Kotex. (who named this thing?)

TwittsMcGee: I haven't heard this many period jokes since I was forced to watch The View last month. #iPad

kathycacace: Okay, just one more. The iPad: protecting your data from embarrassing incidents.

Johnpapa: "64 gig iPad will forever be known as the heavy flow model."

lady_justice: Did the prototype come with a belt?

Lymed: Does the Period Tracker app come free?

fauxfruit: If I order this, will my boyfriend and I have to worry if it comes late?

andBegorrah: If you and your friends all buy one, will they sync up?

boston_nj: Meh. I'll wait until they come out with the iDivaCup

vlvtjones: So will iffy Wifi coverage be called iSpotting?

morninggloria: Can I get a scented iPad for when my data feels not-so-fresh?

Mary McCarthyite: Everyone, just try to Stay(free) calm and Poise(d). It's Always nice to see a new product on the market. I Depend on Apple to come up with great ideas. Maybe we're taking this out of Kotex.

Lymed: Somebody give the iPad a Red Bull, because it ain't no good without wings.

"I'm holding out for the iRag."

video dari medtivi... lama benau dah nih... tak senonoh lah...


video


Friday, January 29, 2010

Pilih - Bau

Two excited elderly women were sitting together in the front pew of church listening to a fiery preacher. When this preacher condemned the sin of lust, these two ladies cried out at the tops of their lungs..."AMEN, BROTHER!"

When the preacher condemned the sin of stealing, they yelled again..."PREACH IT, REVEREND!"

And when the preacher condemned the sin of lying...they jumped to their feet and screamed, "RIGHT ON, BROTHER...TELL IT LIKE IT IS...AMEN!"

But when the preacher condemned the sin of gossip, the two got very quiet, and one turned to the other and said, "He's done quit preaching and now he's just meddlin'."


CakapCakap
ekekeke.... menesia kan...
macam satu janda artis nih... bab menuntut mutaah... buleh pulak kata... itu tuntutan ugama kannnn...

yang wajib lelain tu.. bukan tuntutan ugama ke??? :P jenis pilih yang mana sesuai je ngan napsu je nih... hishhhh...
memang jenis pendakwaan terpilih cam espiarem sungguh nih... :P

Thursday, January 28, 2010

Ntahapahapantah - XPDC




CakapCakap
kikiki... ngok ngek sungguh..

Wednesday, January 27, 2010

Lelaki Pantang Menyerah - D'Masiv

kesah orang kebal lawan pak pulisi di endon... hohoho... terer gila mamat neh...

video

CakapCakap
errr... saja buh bidio lama nih... ceritanya... nak cakap pasal lain...

sorang kawan aku neh... orang tailen sana...

cerita dia... dalam dua tiga minggu lepas kot... sorang kawan dia nih... suspek geng pulo lah...
penah kena tangkap dulu... tapi... berjaya larikan diri dari lokap polis tailen...

lama benar dah pun... kemedian... baru-baru ni polis dapat maklumat pasal dia nih... kat mana dia tinggal...

jadinya... polis pun nak gi tangkap lah...

dia pun salu kata... kalau polis nak datang tangkap dia lagi... emang lawan abis lah... takde makna dia nak nyerah macam aduka taruna semerah padi... lawan tetapppppp.... LAWANNNN kata nuar berahim

ye la... kalau nyerah... lagi teruk la kena syiksa weh...

jadiknya... masa polis dah kepung umah dia tuh... dia sempat la berbalas pantun tembak menembak... tapi dah peluru pistol je... banyak mana sangat... bukan kaunter straik nih.... buleh nak chit rilod peluru...

bila dah abis peluru tu... polis masih lagi duk nembak ke dalam umah dia...

dia pun... dengan kul nya... telipon abah dia... kata dia... "ayoh... mari amek mayak kito.... dengar dok bunying tuh? keno kepong abih doh nih..." bapak dia pun tanya dia kat ne... terus dia cakap la kat mana keberadaan dia tuh... cakap-cakap lebih kurang pesan memesan...

lepas abis cakap ngan bapak dia tu... dia kena tembak la kot... samada terkena peluru sesat di hujung jalan ke, atau dia keluar serbu polis ke... tak tau lah...

petang tu... bapak dia pegi balai... nak tengok mayat tu...

polis pun heran gak cemana orang tua tu leh tau cepat.... bapa dia pun eksplein la pasal dia telipon tuh....

masa tengok mayat anak dia tu... bapak dia rilek je... siap usap kepala anak dia tu... kata... "ni anok jate ayoh nih... tidok sio-sio jadi anok jate ayoh" hohoho.... kiranya "dari tegap bertimpuh baik rebah merempuh" [m.nasir, langgam pak dogol], "every man dies, but not every man really lives" [william wallace], dari hidup melutut, baik mati berdiri...

polis-polis tu berbulu je dengar orang tua tu cakap gitu...


gitu lah ceritanya.... takkan nak cerita pasal tanam sekali kan... kang aduka taruna semerah padi marah pulak lelambat tanam... :P

Tuesday, January 26, 2010

Sebuah Kisah Klasik Untuk Masa Depan - Sheila On 7

video

CakapCakap
gile spere sungguh... kikiki...

mampus la kampeni kalau ada cam dua ekor ni lam opis... jenuh nak menjawab kat oditer... :P

Monday, January 25, 2010

I'm Yours - Jason Mraz

video

CakapCakap
hikhikhik... layan je la... malas dah haku... ni pun mujur ngapdeit... :P

Sunday, January 24, 2010

Askar - Wani Ardy



CakapCakap
err... tingat yang gambar ashkar tuwe ngan bepren dia tu... kikiki... nuraka sungguh...

Saturday, January 23, 2010

Always Coca-Cola - Joey Diggs

video

CakapCakap
ekekekek... malasssnyaaaa... :P

Friday, January 22, 2010

Minum-Minum - Abu Bakar Ellah


CakapCakap
errr.... kita minom dulu.... :P

Thursday, January 21, 2010

Cerita Kedai Kopi - Malique

ari tu duk becerita-cerita pasal cincin ngan tokei kedai kupi nih...

dia duk tunjuk cincin dia yang bersinar dalam kegelapan... cam lampu jam jishok... katanya geliga ular....

pas tu... abis la kuar cerita pasal cincin dan kosiatnya... tah betul tidak... tuhan je yang tau...

kendian tu... dia duk cerita pulak pasal dia leh la sesikit ngobat bebenda yang kekecik cam terlekat tulang ke, habuk lam mata ke... dia duk ngaja sorang ni pasal ayat hapa nak kena baca... buat cemana... aku tak de la melayan sangat... dengor gegitu je...

pas tu... dia cerita lah...

ada satu hari tu... lam pukul tiga... selalu memang masa tu tak de orang datang kedai dia... kalau ada pun sorang dua budak-budak datang nyarik rokok...

masa tu, datang dua orang lelaki nih... makainya elok je... takde la serope penyamun... tapi masa dua ekorang tu melangkah masuk lam kedai dia, dia rasa cam tak sedap ati le pulak... tatau pesal...

tapi sebagai tuan kedai yang peramah dan baik... dia pegi la nak nanya demeh dua tu nak minom apa... dua ekorang tu oder la minoman... pakcik ni pun... dengan pantas pegi buat...

dah siap air tu... mesti la nak kena antor kat demeh dua tu... sekali dia tengok orang dua ekorang tu... nampak bahgian kaki saja... pinggang ke atas cam kabur je... dia dah pelik dah...

dia pun cuba pandang keluar kedai... lagi la mengucap panjang dia... dia nampak pokok kelapa bahgian perdu je... tak nampak pucuk... kedai depan tu pun dia tak nampak bumbung... nampak dinding saja...

lepas tu terus dia masuk dapur... cuak la gak... "apa bala pulak nih...." kata tuan kedai tu lam ati...

lepas tu, memula... dia istighfar dulu... kemedian, selawat kat nabi sekali, fatihah sekali, 3 qul sekali, pas tu tutup ngan 3 ayat terakhir surah at-tariq...

abis baca semua tu... dia pandang keluar... baru lah lega bukan kepalang ati dia... dah leh nampak pucuk pokok kelapa ngan bumbung kedai depan tu... pas tu dia tengok dua ekorang tu... dah leh nampak muka... [lupa nak tanya cemana muka dua ekorang tu...]

dua ekorang tu pun, lepas tu cecepat nak bayar... dan terus blah... cam tetau plen derang nak mengenakan tuan kedai tu gagal agaknya...

CakapCakap
dah bape ari aku nak naip cerita ni asek tak jadik je... berjaya jugak akhirnya... asek tak nampak kibod je... ngantuk weh... :P

cerita mudahnya... dua tu datang nak mengenakan orang tua tu lah kot... tidak takkan sampai dia tak leh nak nampak muka orang tu... ada gila nampak kaki saja...

Wednesday, January 20, 2010

Anak - Freddie Aguilar




CakapCakap
kikikiki.... :P

Tuesday, January 19, 2010

Tomat Tobat Maksiat - Wali Band

tak abis lagi cerita pasal eyjeiel nih ropenya... kikiki...

ramai dah yang nulis pasal simbol dan unsur-unsur illuminati dan masonry masa eyjeiel ari tu...

abis la risau orang-orang kita nih... takut bebenor mereka... derang tu dah meresap lam negara kita dah... kata orang-orang risau nih....

sat naaa... nak chek kat blog penyu...

haa... dari gerbang masa makcik jambul nyanyi... kemdian... pakaian penari yang kononnya cam pir'aun...

alyah dan penarinya... lantai papan dam... strep gitar papan dam, visual tridi papan dam, logo mata search, cahaya lampu menyinari tangga nampak cam piramid...

aduyaiiiiii... dah macam enjels en dimens ngan dabinci kod jeeeeeee!!!

buleh jadi semua ni kebetulan saja.... atau disengajakan untuk nak nyesatkan orang Islam pulak lepas berjaya dengan kristen.... tapi kan... kikiki....

tulung laaaaa.... tu bukan tilawah al-qurannnnn!!!! tu rencangan lawan-lawan nyanyi...

tak payah masuk bab konten rencangan tu yang penuh unsur maksiat pun... rencangan tu sendiri pun dah cukup untuk buatkan orang Islam tak ke mesjid sembayang Isya' malam tu... semayang maghrib pun dah tentu ada yang terlepas... kalut nak pegi tengok kat stadium punya pasal... belum lagi yang bermekap tebal, sayang nak tanggal tuk amek air semayang, [geng artis tak pela, memang selalu amek air semayang... petua awet muda... :P]

rancangan tu sendiri hasil dari dakyah-dakyah yang dah bertahun-tahun disemai kat lam negara nih... melalaikan orang Islam dengan hiburan tanpa paedah... tak perlu ada segala mak nenek simbol mana-mana pertubuhan haram pun... dah dua puluh mpat tahun dahhh...

bukan kata tak leh dengar muzik... tapi cukup la setakat dengar, hiburkan hati... tapi jangan la melampau pulak... ni sampai yang tetua pun ada duk terkinja-kinja cam budak-budak muda... seronok leh jumpa artis pujaan...

dah tu... bila bertanding pulak... wujud la macam-macam hal... dengki iri hati, tamak, pilih kasih lagi... dah tak pepasal... leh jadik gaduh... lam porem tak yah cakap la... kutuk sini kutuk sana... sudahnya gaduh lagi umat satumelaya nih... penetik lah katakan... dapat gaji kot duk pertahan artis pujaan memasing... :P

CakapCakap
patut cakap lambang keris telanjang tu yang kena tukar... cam nak galakkan orang gaduh je.... bawak keris takde sarung... ada salah sikit... terus nak bertikam... :P

cerita ni dah jadi cam kononnya salib terbesar di dunia letaknya pada burj el arab... tepuk da'i betulllll!!!


cecukup la... gempa bumi dah makin kerap dah....

kikiki... pa'chik ni suka bebel laaahhhh.... :P

Monday, January 18, 2010

Tak Mungkin Kerana Sayang - Alyah

ada sapa tinguk kat tibi satu... rencangan hapa tah... yang bincang pasal gempa kat haiti tuh...

analisis ke hapa...

ada pun... beberapa tukang yang menalipon tu... awalnya membangkitkan lah... pasal ni semua balasan tuhan kerana manusia... banyak buat maksiat... manusia lupa tuhan...

kemdian... hahaha.... sorang ni menalipon... marah dia.... konon orang kita suka 'fitnah' tuhan... pepandai buat cerita...

mana buleh katanya.... macam tuhan ni takde benda lain... asik nak menghukum saja.... padahal tuhan itu yang maha pengasih dan penyayang... siap dicontohkan lagi pulak... takkan di Acheh dulu... yang ramai orang takwa pun... balasan...

lahai.... ni mesti geng.... hahahahammmm nih....

asal sebut je balasan dan azab tuhan... asek nak sedap kan ati sendiri je... mana de tuhan azabkan makhluk dia...

tulung la weiii... ko ingat nama tuhan dua tu je ke????

al-Mutakkabir, al-Qabit, al-Kafid, al-Muzil, al-Muntaqim....

tu la... tau baca bismillah je... :P

pehal takut nak terima adanya bala dan balasan dari Allah atas kebangangan kita nih?? sebijik cam ulama' hamnooo yang tegak-tegak marah orang ramai pasal pitenah Allah katanya...

patutnya... kalau kita rasa tu balasan Allah... baru lah reti nak takut ngan Allah... ada rasa nak bertobat, nak ikut perintah Allah... ni... siap ulama' pulak tegak-tegak kata ishhhh.... bukan.... jangan takut jangan bimbang.... Allah tak garang....

pehal wehhhh!!! macam nak bagi orang terus hanyut buat dosa... jenis ni la kalau ceramah nak dengar cerita pasal syurga saja... sedap duk syurga... ada bidadari....... kalau orang cerita pasal neraka... terus kuar majlis....

ishhhhh.... tu yang masyarakat makin hanyut dahhhhh...

CakapCakap
pasal yang kat haiti tu... bala ke, balasan ke, ujian ke, peringatan ke, ujian ke.... tu semua kerja Allah...

semua pun bergantung kepada tindak balas kita pada kejadian...

kalau kita terus hanyut... tu bala la tuh... kalau bertobat... haa.... syukur lah itu peringatan, dan ujian yang lulus... rahmat la tu...

macam kat Acheh... orang duk argiu kata takkan orang alim tu kena bala... laaa.... tak semestinya bala... dah tentu setiap yang idup akan mati... mati la deme tu... cuma bila mati lam kes cam ni.. orang suka sangat kata tu semua kena bala la tu...

bukan semua mati lam bencana besar itu bala, bukan semua mati atas katil tu rahmat... bukan semua harta kekayaan itu rahmat... buleh jugak jadi bala yang menghanyutkan menesia...

Sunday, January 17, 2010

Bare Lelong - Cikgu Naim

Hari ni malas....

jadik... tulung ciksiti jual beg je lah.... kikiki...


kalau rasa nak tengok-tengok.... nak beli-beli....

kalau nak tau harga ke, nak beli ke.... klik kat gambar, tak pun jenguk-jenguk la blog ciksiti tuh kat SINI dan satu lagi.... ibu pejabat dia... kat SINI

ada banyak lagi bebenda kiut kat sana nun...

CakapCakap
sep lah sari.... malas sesungguh dah nih... :P

Saturday, January 16, 2010

Soldier of Fortune - Deep Purple

ada orang hailait pasal benda ni kat porem....

pasal bidio saleem nyanyi soljer of fortiun kat yutiub... bukan soljer of fortiung... :P

video

bukan pasal kantoi around jadi eraung ye... tak yah ronsing, tak yah bembang...

tapi pasal pojipojian... dari orang luar... memang kelas ahhh saleem.... kalau bab suara... penyanyi jantan kat melaya ni... memang terbaik laa... memang nomor satu la kalau lam penyanyi melaya nih... kalau campur yang bukan artis... saleem nomor dua lah... lepas sorang nih... orang-yang-baik-macam.... tu... :P

  • WTF Fucking awsome this guy is awsome great VOCAL cover !
  • I love that video !!! Perfect singer !!!! my favourite version of "Souldier of Fortune" SERBIA love it !!!
  • I said "HE SOUNDS AUTHENTIC", I didn't say he was Authentic.
  • 2007 performance but in a pararell universe...
  • The best cover of this song on you tube! Sung with more ease than David Coverdale ever could.
  • Very authentic. Bravo! Great voice, and music. Could not tell the difference in the original and your version. I love it. Very good! Need I say more?
  • classical voice..high pitch on slow voice..think about that.fuckin dificult to sing.but he do very well
  • Holy Mother OF God. This has to be the single best cover of any song, ever done. I am speechless. Deep Purple Rocks, and so does this version.
  • damn! is this version good!
  • I never imagined I could hear a good version of Soldier of Fortune which didn't attempt to plagiarize Covendale's voice! Rock on, Saleem!
indon yang ske ngutuk orang melaya pun leh poji saleem... cuma bosannya jenis melayu yang perasan bagus... pasal saleem ni isap dadah... ngutuk sakan la... padahal duk kemaruk retis omputeh yang ngisap koken cam makan nasik...

CakapCakap
lagi best kalau saleem leh buat steirwei tu heiven... tempel of de king ke... bohemian repsodi ke... when er blaind men krais ke... smouk on de woter... :P

Friday, January 15, 2010

Video Kill Radio Star - The Buggles

errr.... sapa kenal geng-geng pengarah muzik bidio wehhhh!!!

gitau derang tu... kalau takde job... tulung-tulung la datang sini... buat bidio kelipkelip tuk geng dikir barat, dikir moden nih....

sekor-sekor bidio tahapahapa.... hazab tahap tok guru dewa wehhhh....

contoh yang bawah nih... tapi... ni kurang sikit hazabnya... kena yang geng pompuan tu ke.... cam cilakeeeee.... :P

tetiap tahun... banyak je geng ni kuarkan bidio kelipkelip nih... buleh la takat nak ada job sepanjang tahun weh... cuma... derang ni... bajet rendah la kot... :P korang kena pandai la ngayat geng tu supaya berani kuarkan modal buat bidio kelipkelip yang bagus wehhhhhh...

budak-budak yang baru abis ngaji tu... memang sesuai la wehh... janji ada job kan... :P

video

CakapCakap
tapi... senarnya... ada satu lagi geng yang lagi banyak kuarkan bidio... dan kalau kena niatnya... dapat pahala lagi...

cari ustaz-ustaz yang buat ceramah tuh.... kalau kena gaya... leh untung banyak tuh.... cari la ustaz yang leh bagi ceramah yang bagus-bagus macam ustaz azhar tuh... emang laku la wehhhh... tetiap minggu ada pat lima ceramah...

tak payah laku banyak... satu ceramah laku dua ratus keping pun dah okey... lima ceramah seminggu... dah laku seribu keping seminggu... lima puluh dua minggu setahun... tak ke dah lima puluh dua ribu... sekeping dapat singgit pun dah lima puluh dua ribu setahun... artis melaya pun tenat nak jual dua puluh ribu keping nih... dua ratus tu... orang tempatan je... kalau kaber satu negara... mau gi sibu keping lebih...

modal... kamera dua bijik, berner, komputer ngan sofweir untuk edit bidio... tak perlu pejabat pun.. leh buat kat rumah je... kadang lepas ceramah pun orang dah tunggu nak beli...

obehed pun... minyak kete nak ikut gi ceramah, royalti tuk penceramah, sidi kosong ngan keis, kaver sidi...

jual sekeping tiga inggit kat pengedar, singgit modal sidi ngan keis ngan kaver sekali, singgit tuk royalti penceramah, singgit untung.... dan kalau betul niat ikhlas nak sebarkan ilmu ugama... dapat pahala lagi...

Thursday, January 14, 2010

Apo Nak Dikato - Blues Gang

ada pun, ari tu aku godek-godek memain kat eleksa tuh.... pas tu... tanpa dipaksarela... aku pun sesaja la chek info blog yang ada kat blogrol aku...

jumpa yang blog tokmudin punya.... kikiki....

tengok je la snirik... :P


CakapCakap
kikiki... cemana la punggung achik leh ada kat blog tok mudin... ekekek... :P


Wednesday, January 13, 2010

Mari Cerita Hantu - Malique

oooo.... eyjeiel dah lepas dengan kontroversi pemilihan pemenang...

sekarang... dengan cerita hantu pulak wehhhh!!! saiko nih...

ceritanya masa peijal taher tu perfom... ngan penari-penari tu... ada pulak keluar sorang ekstra... hohoho...

cerita ni dari joeklubkidd yang ngamek gambar kat situ... leh rujuk blog dia nak tau diteil... tak pun... masuk je lam porem cari tu... hohoho...


Korang perhatikan pic ni. Time ni masa Aizat wat show Kau Aku. Ada benda atas scaffolding kat atas pentas. Ada 'orang' yang berbalut serba putih. Terkejut gak.. tapi kita bayangkan penari Faizal yang wat show pastuh... yang sorang itam sorang pakai putih tuh....yang terbang2. Masaalahnya... satu... 'orang' tu tetiba lambai2 kat arah kita.. pastuh menghilang terus! Secondly dia tak pakai baju ketat dancer terbang... dan kain longgar2 cam terbukak sikit flapping gituh, tak cam baju dancer... erm.. entah la.




1. Insiden ni disaksikan lima orang in total dalam kumpulan kengkawan aku. Aku sempat snappy dua pic je, memula ingat nak blog wat lawak, sebab kami semua sangkakan penari Faizal, sebab kejadian ketika lagu Aku Kau oleh Aizat. Aku cuma sedar 'kepelikan' bila pas dua kali snap blur tuh - kali ketiga aku tengok nak amik da hilang.

2. Memang 'entiti' itu bergerak, seperti orang tapi pergerakan dia minimal, tapi seolah cubaan lambaian sambil melihat ke arah audience dibawah.

3. Aku da bertanyakan orang kuat production TV3 dan setelah gambar dikaji, memang sesuatu yang pelik sebab
a. Bahagian beam dia dok tuh, terlalu jauh dari tempat bebudak penari Faizal yang pakai harness gayut.
b. Tidak kelihatan kelibat pon orang lain - dan tak mungkin dancer unsupervised alone.
c. Tempat itu terlalu jauh kedepan, memandangkan dia da keluar zon pentas, dan tidak ada staff production yang akan ke sana sebab tak ada kena mengena atau fungsi. On top of that - orang production akan pakai warna hitam sahaja.
d. Memang juga disahkan itu bukan pakaian penari Faizal.

So balik soalan nya. What is that in the picture? Bukan ilusi cahaya, kain terbang, penari Faizal yang gayut dari atas pentas mahupun ahli production. Renungkanlah.

aku cakap betul KJ. sebab benda ni panas tadi kat event pelancaran album CTKD. siti sendiri seram tengok pic tu, aizat pon. lagikpon orang TV3 punya production team AJL ada sana da sahkan semua benda kata atas. benda ni mula buat orang tertanya.. apakah itu.
Joe KlubbKidd
CakapCakap
pepehal pun... korang agak la snirik ye... dalam porem tu... sibuk ngan sekor budak kengkonon terer... kikiki... pe la... nak baca pun tak senang...

tapi kan tapikan... masa aku nulis... sesambil tu membelek mokesorat yang banyak tu... ada bunyik la pulak kat luar umahhhhhh.... kikiki... bunyik dari atas bumbung lagi... :P

agaknya dia tak tau misai omar dah tak nyanyi lagu ku seru tahun nih....


Tuesday, January 12, 2010

Macam-Macam Hal - Aboi



CakapCakap
pebenda lagi yang orang buat kat pintu dia tu kan...

senarnya... ada urang mintak tulung aku... wat surat rayuan anak dia nak masuk sekolah balik... sapa la yang rajin sajes nama aku tah...

anak dia ni, kena rijek dah pasal tahun lepas gi sebulan je kot... bukan tak gi sebulan... peginya yang sebulan... dah tu... sekolah ni memang yang las rizot untuk budak-budak kena buang sekolah nih... datang la budak yang kena buang sekolah lain, kecoli kes dadah, bunuh, rogol... che'gunya amek je... kesian anak melayu dropaut, takut takde pelajaran...

tapi kalau dah kena buang dari sini... takde la sekolah yang nak amek lagi... memasing nak jaga nama, konon sekolahnya hebat macam sarbat...

kes budak ni pulak... memang taun lepas dia duk main gila ngan satu orang nih... dah mati pun orang tu... asalnya mamat tu, bebaik ngan dia... kesian pasal budak ni... cam kurang kaseh sayang... sekali... ha kau... sampai ke pagi duk mengadap laki tu... dah jadik terlebih kaseh sayang la pulak... dah jadik tak pegi sekolah la... dah pukul pat pagi duk main tawap kampung lagi... main ke hapa tah...

jadiknya... tahun ni... masuk pom tri... gi nak daptar ari tu... tau-tau nama dah kena potong... jadinya... nak mintak sekulah balik... che'gu tanak amek dah... bila mak dia gi kat pipidi... mintak tulung ejas... derang tu cakap suruh budak tu wat surat rayuan... nanti leh la derang arahkan sekulah tu terima balik budak nih... masalahnya dia tak tau nak wat surat rayuan tu.. tu yang mintak tulung aku...

tah sapa la yang rajin canang nama haku... dia ingat aku ni sasterawan anugerah negara ke... aku nak tulis surat pengesahan pendapatan budak nak mintak masuk yu pun tak reti... rasa lugai je tengok ayat yang aku tulis... kikiki... ni lagi la nak merayu-rayu...

jadiknya... semalam... sesambil nak pedet blog nih... kononnya... nak tulis sorat tu... duk bukak werd.. blog... werd... blog.... sudahnya... sodar-sodar bunyi orang adjan subuh... tololap wehhhhh.... dedua tu satu hapah pun aku tak taip.... dah mana nak reti.... leh tulung derapkan sorat tu tak???? :P

Monday, January 11, 2010

Tentang Tentang - Butterfingers

malam ni... kuar melepak kat kedai... kosonggggg je... lupa ada jore lagu... kikiki...

patut la kosong je... orang lepak umah, tengok tibi...

pasal jore lagu nih... ikutnya... lama benau tak layan... muzik-muzik pun tak penah tengok sejak errr... lama benar dah kot... tujuh lapan taon dah kot... walau pun dulu ada sekali aku rebiu pasal jore lagu nih... tu pun bukan tengok laiv... skodeng kat yutiub... :P

nak ceritanya... pasal jore eyjeiel tahun nih...

pebenda lagu pergi tu weh??? tak penah-penah aku tau pun pasal lagu tu... kikiki... sedap sangat ke sampai leh menang??

jadinya... harus la aku ngechek kat porem... nak tau pesal lagu nih leh menang... orang kata... biar pun rumah dah siap... tapi kalau ada yang herot, gelegarnya senget, tiangnya nak tombang, dindingnya tak rasa, lantainya retak, pintu pun ketat... harus la bukan saja pahat, abis sume tukul, gerudi, gergaji, pun ikut sekali bunyik... :P

sekali... punya la banyak teori konspirasi pasal pe lagu nih leh menang...

kononnya... pasal satu meleysia la... wekkk... lugai tau dak!!! jersi kelantan pun ada satu meleysia nih.. geli weh... :P sangat keamnuan wehhhh!!!!

kononnya lagi... pasal... kikiki... salah satu sebab aku tak ske nak layan eyjeiel nih... politik tibi tiga ngan media prima...

teori dak-dak kat porem tu... pasal bapak mamat ni baik ngan datuk tuh... laki juri nih baik ngan bapak budak tuh... pompan ni baik ngan arwah yang lagu ni ditujukan untuk dia... [sedekah fatihah laaa!! sedekah lagu tak dapat hapa orang tu...], datuk tu katanya teringat kawan dia nih... dan pasal juri nih... nak sponsor orang ni wat konsert kat aibi...

hohoho... memang melampau tul derang ni bab-bab nyambungjalin cerita nih... :P

pasal yang jore vokal pun... katanya pasal produk tibi tiga... aku tak tengok... tak tau la sapa patut menang tuh... lagi pun... pasal sore nih... leh je sesenang nak dikantoikan... kuatkan muzik... tenggelam la sore... campur lagi ngan maik kering [kata jek keling]... memang autstesen laaa... miksing pun... ni kena tanya saun enjiniyer laa...

tapi... kalau bab kronikelofnarnia tibi tiga nih... memang tak leh napi laaa.... dari dulu... orang pebereit tibi tiga... memang ada chan laaaa... paling kurang... dapat la saguhati ke... nak kena ada jugak... tambah taim penyanyi tersohor tu [jadi juri gak kan??]... kikiki... orang lain cuma jadik filler je laaa.... nak bagi cukup taim... ekekeke....

CakapCakap
renti la nengok benda-benda tak berpaedah nih... kikiki... layan ceramah ustat azhar lagi bagus... ada menapa'at... :P

yang tak leh blah.. ucapan dari gepren mamat nih kat pengicau... kikiki... mis hihihihi... :P


Sunday, January 10, 2010

Jom Cerita Hantu - Malique



antu menatang hapa tu weh??? tak penah dengar nih...

CakapCakap
wartawan ni buleh sukasuki ati tok nenek dia ke nak eja, ubah segala?? bila masa pulak ada antusias lam bahasa melayu nih?? dewan bahasa dan petaka... ada ke??? campur lagi dengan perkataan grup, indie... dei dewan petaka... perlu ke di melayukan perkataan grup tu??

tu berita dari kosmo onlain...

ler... meniu seri ngan beminghem??? kikiki... :P

Saturday, January 9, 2010

Cerita Kedai Kopi - Malique & Salam

cerita jam lapan kat tibi satu ari nih... kerajaan kedah jahat... tak berhati perut... cekik darah... antu jembalang... naikkan tariff air...

air takde, air buruk huduh tak chomei berkarat....

kikiki... cerita sebelum tu... kaja'an melaya naikkan rege gula... pasal nak bagi rakyat sehat, niat suci murni pemeringkatan dua kali lima sepuluh...

kaja'an naikkan tarip letrik, air dedulu... pasal rakyat gila babi duk bazirkan letrik, bazirkan air...

naikkan rege minyak pasal celaka lahanat babiturat warga aseng duk isi minyak murah melaya, celaka lahanat babi anjing penyeludup minyak bawak lari minyak bersubsidi...

bukan pasal kaja'an jahat takberhatiperut cekik darah antu jembalang....

Cakap-Cakap
ekekekeke.... kepala hotak hangpa la!!!! semua pun tau nak penaya rakyat ja.... amek campak buh lam api baru tau!!!

Friday, January 8, 2010

Aku Dah Bosan - Amy Search

video
Cakap-Cakap
leh teka hapa yang mamat ni nak lukis???

malas nak layan isu-isu bodoh lam melaya nih... dengan bahlol-bahlol yang kononnya nak jaga kesehatan rakyat... cheh... pegi mamak minum teh tarik tawar sah-sah mengamuk nye... sapa la orang gaji derang tu... tulung jangan buh gula lam teh o derang tu weh...

dengan keibies yang tengah koya... tetiba ada duit nak dihabiskan untuk antar budak main bola, tapi takde duit nak buat kejohanan bawah 15... cheh... ikut sangat saranan mulut buihbuih tuh...

keling dua ekor yang terer macam arsene lupin, kaito kid, danny ocean dan kengkawan, keyser soze, gaspar lemarque, robert macdougal...

kes orang mati jatuh bangunan yang tak abis-abis lagi... kes orang botak lari ilang tah ke mana... menantu ngan anak sengal nik aziz... kerajaan perpaduan yang masih nak berpadujanji...

kesah berebut nama tuhan... padahal dedua pun tak ikut yang Allah suruh...

bosan wehhhh.... pegi mati la seme-seme babi...

Thursday, January 7, 2010

Blues Untuk Rakyat - Lovehunters

video

Cakap-Cakap
ishhhhh.... gi laba bila budak beluskoni nih... :P

Wednesday, January 6, 2010

Kurik Kundi - Siti Nurhaliza




Cakap-Cakap
bini sapa la yang feil nih.... kikikiki... :P mujur tak diletak maikroweip ke... sendwich meiker ke... :P

Tuesday, January 5, 2010

Krezi Frog - Fendi Ayam Serama



kikiki... apa punya kampeni la... :P cemana la berahim ali leh termasuk lam tuh...

Cakap-Cakap
errr.... sakit pinggang weh... takleh nak duduk menaip lelama.... senak... :P

Monday, January 4, 2010

Glory Glory Man Utd - Joe Demicoli

errr... undang-undang efey england nih... kalau masa kecederaan taim meniu kena sebijik, tambah masa sampai meniu balas balik ke ek???

asal je meniu kena... mesti tambah masa selagi boleh... :P dah banyak kali dah camni...

memang macam espiar sungguh la efey inggeleng nih... :P

KataAku
mujur la malam ni reperi sibuk... bini talipon suh balik basuh baju... :P tidak penat la pleiyer lids kena tunggu sampai meniu sumbat gol penyamaan... kikiki.. :P

elok je menet semilan puluh lima... dekat-dekat nak bersurak-sorai gembira... degummmmm!!!!! kete langgor tiang lampu kat atas dibaider... potong betul... terus tak sempat tengok saat-saat wan runi kalah... ekekeke... gi tengok ekshiden tu dulu la... :P

err... malam ni glori glori lids yunaited lah... [lucah tol nama penyanyi lagu nih... kikiki... :P] tiyeter of drims jadik tiyeter of naitmeir la malam nih... :P

Sunday, January 3, 2010

Neighbor - Ugly Kid Joe




Cakap-Cakap
ekekekedekutekekekek.... kemut gila jiran derang nih... :P

waifai korang letak nama hapa weh???

Saturday, January 2, 2010

Chiki Chiki Boom - Saloma

kata saberi cikcikebum... skuad kebangsaan bawah doptiga tak leh main ngan kelab/negeri lam liga em tahun nih... nanti jadi tak pandai...

ekekekek... apa la ngokngek menteri nih...

baru menang pingat mas sokan si tu ingat hebat sangat ke?? kalau tak pasal stip darbi yang bangang nak harap seri ngan melaya pasal taknak jumpa temasek ari tu... tak daknya berjaya nak menang ari tu... kikiki...

orang main kat kelab, negeri ni pasal nak bagi selalu dapat main... kalau nak stei ngan pasukan kebangsaan... berapa banyak geim leh main lam setahun?? orang lain takdak masa nak layan frenli mech laaa... ngok ngek... patut liga em tu yang ditambah pasukan, supaya lebih banyak geim ada... selain dari tambah pendapatan kelab/negeri [kalau yang penonton ramai laaa...], dapat jugak pleiyer tu main, kekalkan stamina ngan tak bagi 'karat' weh...

main bola 90menet tak sama ngan main bedminton weh... kalau tak dibiasakan... mampus nak perabih 90menet tuh... lum lagi nak bagi biasa ngan perlawanan yang kompetitip... penting untuk tingkatkan skil... ni nak main lawan kawan-kawan saja... bodo laaaa....

Cakap-cakap
asal je jadik menteri... mesti nak memandai kuarkan cadangan bodoh... :P

Friday, January 1, 2010

Tahun Bahu - Erik Truffaz


Selamat Tahun Baru seme-seme burung


Cakap-cakap
kaedahnya... tahun baru... blog baru lah... kikiki... :P
harap nya... seme-seme baik-baik lah...
konsep tajuk lagu... kekal lah... malas nak mikior dah... :P
jam bersiaran pun masih lagi mula jam tiga pagi...
sapa la yang ajar si erik trupaz ni tahun bahu... kikiki...

takziah buat keluarga tok mat [mohamed rahmat] atas pemergian tok mat pagi ni...
semuga ruhnya dirahmati Allah... al-fatihah