Tuesday, November 30, 2010

Jawapan Pasti - Raja Ema



CakapCakap
kikiki... kalau tak tertinggal urup SI tu... harus dah dapat seploh merkah... :P

Monday, November 29, 2010

Tiada Tandingan - Poetic Ammo



CakapCakap
ekekekekekeke.... memang betul punya terbang angkat melaya lah... :P takde sapa leh lawan nih...

macam gini ke weh???




tapi... tak eran pun... pasal rege pun dah memang rege potong kepala punya... :P

Sunday, November 28, 2010

Ganja Farmer - Marlon Asher


CakapCakap
ekekeke... cuti-cuti belajar tanam ganja ke hapa neh??? :P

Saturday, November 27, 2010

Jawapan Yang Kelabu - Wann



CakapCakap
err... budak yang peksa tu... jangan pulak jawab cenggini ye... :P

Friday, November 26, 2010

Seribu Bahasa Sendu - Illusi



CakapCakap
apa ke benda la kedai nehhhh...

menyadapi tu hapa benda weh?? mana orang tepen nih....

Thursday, November 25, 2010

Di Sebalik Langsir Biru - Febians



CakapCakap
ekekekek... bingai nye pencuri...

Wednesday, November 24, 2010

Salah Apa - Five Minutes



CakapCakap
kikiki... :P

Tuesday, November 23, 2010

Apa Nak Jadi - SM Salim



CakapCakap
ni pehal buleh jadi sampai gini nih???

mehkamah seriah buat hapa?

mejelis agama buat hapa?

kadi buat hapa???

takkan pekak lagi kot...

kes bodoh tinggal bini ni lama menau dah, dah banyak menau dah pun... l

apaz taklik tu takde nilai eh??? baik buang je kalau gitu...

yang pempuan ni pun satu hal... pekejad pegi cari kapirun??

Monday, November 22, 2010

Hijau - Zainal Abidin



CakapCakap
kikiki... mengong ongtua nih... :P
dah la duduk cenggitu... ekekekek....

Sunday, November 21, 2010

Keliru - Ramli Sarip



CakapCakap
bodoh tak tau baca punya orang... kikiki... :P

Saturday, November 20, 2010

Tak Pernah Menyesal - Anang Krisdayanti



CakapCakap
ekekekke... tak insap langsung... :P

Friday, November 19, 2010

Kantoi - Zee Avi



CakapCakap
kikiki... bengong punya penyamun... :P

Thursday, November 18, 2010

Apa Yang Kau Tahu - Rabbani



CakapCakap
cheh.... cemana la ko neh jadik menteri...

tak tau lagi ke sukan lam melaya ni penuh dengan politik bodoh weh???

Wednesday, November 17, 2010

Satu Hari Di Hari Raya - M Nasir

Selamat Hari Raya!!!

CakapCakap
err... semalam tu kira tak jadik lah... :P

Tuesday, November 16, 2010

Selamat Hari Raya - Saloma


Err... salu entri pagi raya baru aku nak tules selamat hari raya nih...

tapi pasal mekah dah raya dah pagi nih...

siam pun dah raya... kira buleh lah kan...

SELAMAT HARI RAYA!!!

CakapCakap
cuma... kesian sikit lah kat orang perak sana ye... 17 zulhijjah ni baru derang leh sambut raya aji...

lambat bebenor kome taun ni ye... 

bulan tempat kome bunting gajah ke hapa???

Monday, November 15, 2010

Alasan - Amuk



CakapCakap
errr... orang-orang bodoh ni pikir orang lain bodoh macam dia jugak ke eh???

Sunday, November 14, 2010

Heartbreak Hotel - Elvis Presley

video

CakapCakap
kikiki... gila babi sungguh orang-orang china nun...
bebulu je orang amreka tengok... dah la ekonomi tengah buming, utang amreka yang melampau-lampau banyak ngan derang...
sekali geng ni buat otel nam ari je... kikiki...

mula la geng amerikan petriet sibuk mencanang...

ala... bukan buat dari awal pun... seme barang pripeb jeeee.... macam-macam laaaa...

sok-sok runtuh la tu... macam barang meid in china....

padahal barang meid in china ni... jadik cikai pasal kampeni amreka snirik pun yang tamak haluba nak kurangkan kos.. speks seme derang buat ikut pada tukang oder je pun....

kalau nak yang gila murah... dapat la koliti bawah cap ayam... kalau nak yang koliti bagus... mahal la sket... macam serikat borong MAMAK tu... haaa... tu memang kerja order barang koliti bawah cap ayam tuh.... :P

cam sorang ni, dia bawak skepeng taels nih, harga stended jual kat melaya sekeping tu doploh inggit... dia bagi kat tokei cina sana... tanya buleh buat tidak... cina tu tanya dia balik, nak yang berapa ringgit punya koliti?? hehehe... doploh inggit, lima belas, lima, singgit.... pilih je... hehehe...

ari tu... ada budak ni jual kasut klark...

datang satu stap butik klark [tatau la jawatan hapa... tapi rasa cam bukan seilsgel biasa lah] ni, dah abis ditelek-telek nya kasut tu, pun leh tertipu... kikiki...

tak puas ati dia budak tu jual lagi murah dari yang rege diskaun yang stap butik dapat...

tapi memang la ada gak la yang memang dari tokei penipu yang jahat memang campur barang koliti rendah ni, tapi tu salu yang rejek la dicampur-campur sekali... bak kata sorang cina nih.... 'tak tipu tak cina laaaa.... heheheh...'

Saturday, November 13, 2010

Khilaf - Ebiet G Ade



CakapCakap
errrkkkk... :P

Friday, November 12, 2010

Antara Dua - Farah



CakapCakap
cheh... cikai la demeh nih...

kat melaya bunuh orang pun yang sah-sah sabit kesalahan pun leh lepas lagi...

tu tak kira lagi yang tak sampai mahkamah... :P

Thursday, November 11, 2010

Di Angin Lalu - Flybaits



CakapCakap
ekekeke... sesukati dia je buat cerita... memang dah angin satu badan nih... :P

Wednesday, November 10, 2010

Tiada Kepastian - Ziana Zain

Tentang rambut yg diwarnakan pula selain inai, inilah yang merumitnya. Sebenarnya jika rambut seseorang itu diwarnakan dengan pewarna selain inai, mandi wajib seseorang itu tidak sah. Oleh itu, seseorang yang mewarnakan rambutnya dengan pewarna selain inai, jika dia hendak mandi wajib, dia mestilah membuang pewarna pada rambutnya terlebih dahulu. Tetapi untuk membuang pewarna itu pula bagaimana?.. Inilah yang rumitnya. Sedangkan pewarna pada rambut itu sebenarnya tidak boleh dibuang begitu mudah.

Yang menyebabkan mandi wajib orang yang menggunakan pewarna pada rambutnya tidak sah kerana pewarna itu akan menyalut rambutnya yang menghalang air sampai ke rambut. Ini berbeza dengan inai. Inai sebenarnya akan meresap ke rambut, tetapi pewarna pula akan menyalut rambut menyebabkan air terhalang ke rambut.

Tetapi dalam hal ini, jangan pula ada yang salah faham. Sebenarnya pewarna itu jika dikeluarkan sijil halal oleh JAKIM dan sekiranya pewarna itu tidak bernajis, bukanlah bermaksud menjadi tidak sah. Dalam hal ini, sukalah saya menyatakan bahawa sembahyang dan mandi wajib itu berbeza. Jadi, mestilah dipandang dari sudut yg berbeza.

Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Uztaz Haji Mat Jais Kamos

CakapCakap
hapa gila wehhh??? mengkome ni pasti ke cemana benda pengaler rambut ni buat keje???

patutnya jakem nih... rereti la ada satu dipatmen sains wehhh.... apa guna ada ma'ahad sains... asek-asek nak suh budak jadik doktor, doktor, doktor...

banyak benda yang melibatkan hal-hal gini.. mengkome tak reti nak kata halal ke haram...

macam kes alkohol lam pepium tuh... belum lagi yang dalam sempu semua... masih lagi ada yang duk halal sini... sana pulak haram...

lagi... dari segi candu ngan ganja...

ni derang kiaskan dengan arak... memabukkan... okei...

cemana dengan ketum? kalau nak kiaskan dengan arak... ketum yang direbus sekejap... tak memabukkan... macam nira kepada tuak je... tpai bila tak tahu... terus haram je... padahal air dia ni buleh buat ubat strok. [candu orang dulu guna buat ubat lelah]

tambah lagi, kalau yang orang minum kat kedai tu... selalu tokei dia leis dengan memacam dah... ada yang buh ubat nyamuk lah masa rebus tu... tu yang pening...

cemana pulak pil kuda, airbatu pulak?? ada orang khayal kena pil kuda ke?? naaaa... kalo yang hai tu... pasal mabuk arak lepas tuh...

ni dari segi hal-hal status barang tu...

belum lagi bab-bab makanan-makanan yang asasnya halal.. tapi dicampur dengan bebenda haram...

nak tunggu orang bising, baru nak jalan...

kepala atuk kamu??? memang la kalau kita gi umah orang, tak perlu nak usul cemana dia semelih ayam kasik ko makan tu... tu eplai untuk orang Islam jee wehhhh...

tapi... bila melibatkan industri... dan orang kapior... kepala hotak ko nak tunggu orang ripot...

patut jakim ni ada unit penyiasat snirik yang kerja macam mato-mato nu hah.... kerja macam mato-mato ye... bukan usung pail gi masuk buat cheking nun... yang ni nak datang pun siap bagi tau... :P

macam kes kiubibi nye minyak lembu ari tu... orang dah bising lama... baru nak jalan...

gila hapo???

ado yang kena duit kopi ko??? yang tuuuu.... tak payah jakim sertifaid tuh orang tau haram :P

ingat-ingat la... mengkome yang tanggung kalau orang termakan benda haram yang kome sertifaid halal wehhhh!!!

Tuesday, November 9, 2010

Berita Dari Rantau - Alleycats



CakapCakap
bukan nak ngutuk bebudak ni... tapi... yang tukang nyebar berita...

oit oit... bahan terbuang pebenda kalau sampai abis seploh ribu???

bosan sungguh ngan  'berita kejayaan menchepta' gini wehhh... ni tahun 2010 lah... 1980 dulu buleh la... tahun lapanplohan dulu ye lahhh....

setakat amek besi, sambung-sambung pas tu sangkut enjin motor... whaddefak??? takde benda baru lahhhhh... 

benda gini dah banyak orang buat lahhh... lenla ko chepta enjin ke... ko chepta bodi kete dengan ciri-ciri baru ke...

kalau tak men sesambung besi gini... tak payah la weh... dikleir kete lomba pulak tuh...

Monday, November 8, 2010

Demam - Candy

Err.. kata orang tetua...

kalau tetua ni kena demam campak...

dah dekat dah tuh...

:P

CakapCakap
err.. dah elok kan??? 

Sunday, November 7, 2010

Resam Dunia - J Sham

video

CakapCakap
kikiki... tengok eklan je lah... bosan duk ngeriper leipi yang paling gila penah aku jumpa.. nak instol entibaires pun sejam tak siap agi... tepukdahi sungguh... ":?(

Saturday, November 6, 2010

Gila - Mila



CakapCakap
errr... gile hape wehhh demeh nih???

Friday, November 5, 2010

Paranoid - Black Sabbath



CakapCakap
kikikiki... ingatkan orang jujur... ekekeke... :P

Thursday, November 4, 2010

Tragedi Buah Epal - Anita Sarawak



CakapCakap
kikiki... bengong...

tapi... senarnya kalau gugel buah tak kuar cenggitu pun...

Wednesday, November 3, 2010

Kau Bangsat - Naratu



CakapCakap
nak main bangsat la tuhhh!!!!!
tak payah nak nipu la celaka laknat weh... jaman dulu taktik ni lah yang sampai peti undi duk lam sungai... memacam laa...

taktik ni pun guna jaman kuli lah...

elok buat semayang ajat mintak ngan tuhan segerakan je balasan ke atas derang ni kalau derang menipu, atau tahu ada penipuan tapi tak amek tindakan kerana takut kepada tuannya, atau dah ada habuannya...

stat dari makeluk ni pegang espiar tu... macam-macam helah dia dah cuba nak bagi menang jugak-jugak bos dia...

errr... nek elikopter nih... ada risiko jatuh mati terbakar kan??

Tuesday, November 2, 2010

Takut Kau Tertipu - Saujana

sari dua ni...
lam dunia blog melaya ni...

ramai yang carik makan ngan ngutuk kelantan lagi...

trolling la tuh... nak bagi naik rating ngan trafik latuh...

pasalnya... bila baca dek yang jenis panas tak bertempat nih... mula la disprednye nius tuh... jadik cam api yang merebak membakor hutan rimba indonesia langsung bawak asap datang ke melaya...

hapa benda la nak dimarahkan sangat... takat buleh pegi menjawab lam blog dia, tak de sedapnya... kalau ko buleh gi bagi penampor lima nam bijik tu, oke la gak... ni takat nak abiskan masa je...

macam celaka taruna tu... masuk blog dia je, klik sikit dah kuar dua keping eklan haaa... cam sekor mamat lagi tu... memang suka benau dia ngutuk kelantan ni... pasal derang nanti berbondong-bondong masuk nak difen... hahaha... dia gelak pasal dapat trafik yang banyak... komen-komen marah-marah tuh.... bukan dibaca pun....  

senangnya... dah tau benda gitu... jangan gi baca, napa nak sakitkan ati sendiri... kita takkan rasa sakit ati kalau benda tu kita tak tau... apa daaaaa...

lain la kalau orang tu orang glamer, artis macam kerra pajirot tuh... atau sibodoh wahed chisinario tuhhh...

harus elok gi flud efbi dia tuh... hahaha... pas tu hasut orang jangan tengok pilim dia... hahaha... dan rencangan hedonistik mari meneraka tuh...

macam nasa pondan tua tieshar tu ngan apa nama lagi sekor pompan tuh... yang suka-suki mulut dia ngata tu... elok la gi serang derang tuh... tu yang esok nya gelabah mintak maap...

CakapCakap
lawaknya si kerra pajirot tu... lupa yang orang kampung dia lam taun 2005 dulu, masa lawan ngan melaka, penah je bakar kusi stadium, cabut kusi baling tengah padang [siii... sapa yang suka men cabut kusi nih???], pecahkan cermin segala, sampai ke bilik vip pun kena, siap ada lagi yang nunjuk barang tiga inci kat pegawai pasukan... kehkehkeh....

semuanya pasal... geim tunda kes petang tu hujan lebat, padang penuh air... mana nak buleh main, bukan nak main polo air....

menda altras nih... janji ada sekor dua yang buat kepala je... yang lain mesti ngikut je lah... bih tu, kalau dah dari puluh-puluh ribu orang... mau nya takde lima nam ekor yang gila.... harus-harus ada lima nam ratus ekor.... cumanya berani ngan tidak je... 

Monday, November 1, 2010

Melukut Di Tepi Gantang - Aishah



CakapCakap
aiii... berapa hari dah nihhhh....
mentang takde ngundi kat situ... tak kalut mana orang-orang besar tu ye...
mau kata kena kat galas ngan batu sapi nih... rumah teres ganti banglo nih [cakap je la, elok abis pru, tapak je baru buat]...