Wednesday, May 19, 2010

Apo Nak Dikato - Blues Gang

dua tiga hari lepas kan cerita pasal mael bekas penyanyi ekspidisi tu...
kena denda lima ratus pasal rotan anak dia...
sebab hapa rotan tu... tatau la kan... binik dia yang buat ripot tu kata pasal anak tu tanak salam ngan mael...
kiranya... bapak takleh nak rotan anak... nanti masuk je lah kan... erben sangat la sekarang ni orang melayu... takde dah sayang anak tangan-tangan kan tu...

tapi... dalam kes budak aminul... boleh pulak dipesan ibu bapak harus pantau anak-anak... jangan dibior keluor memalam bute... kene jage anak-anak.....

keme ingat budak sekarang ni mendengor kate ke??? setakat nak saun gitu... harus sangat muke keme kena tunjal ngan budak-budak skang nih...

sekarang ni budak budak jantan je dah reti tak balik umah... yang betina pun sama naik je... tengkatan dua dah reti merayap pepagi bute, panjat tingkap lagi... dilarang kang, diugutnya tak balik rumah pulak... tu yang kat rumah... yang pegi mengaji kat tempat orang... sapa nak jaga dah... ni lah padah bila tak nak buat hukum tuhan...

belum lagi yang geng pil kuda, air batu... tambah tokei-tokei kuda nih sekarang dah pandai nak meniaga benda lain.... ada yang meniaga kapet, meniaga putsal, meniaga priped bukan jual lima nam keping dah tahap rijen dah, mana nak main meniaga kecik-kecik dah... aku syak yang meniaga bas tu pun... hahaha.... :P pasang kaki pun ramai... marketing dah makin terer... yang jual pun budak-budak betina anak sekolahan lagi...

udah tu nak dibuek cemano laie... nak dibior kuar umah kang... silap jumpo ngan pulih... keno tembak kang... nak dirotan kang... silap-silap kito pulak ko dalam...

CakapCakap
hapa pun.. baik layan rasel piters... :P memang jauh beza la dari program raja kat esteruk tu...

video

9 comments:

siti said...

sian la ke mael....
tp kate pukul ngan tangan. guane pulok ade rotannya?
koho pelik doh skrg ni....

p/s:pokcik, sian ke selma aka faizal kene ripot di budok hasri tu. kikiki...
pokcik baik2 sikit ye...

el said...

baru bace ke weh?? lame doh tuh... kikiki... 

biase ah... geng perkatok... kheje ripuk ke pokleh jah la reti... kikiki...

siti said...

rilek pokcik, bakpe post sapa 2 kali nih?
aku baca lame doh, br nok komen. kekeke...

siti said...

rilek pokcik, bakpe post sapa 2 kali nih?
aku baca lame doh, br nok komen. kekeke...

el said...

mugo jskit ni bengong skek... line pun lema jah ni

achik said...

mengada sangat skang ni.. takat rotan skit dah kena report..

kat area rumah saya ni pun, budak2 pompuan yg masih sekolah pun boleh malam2 duk lepak2 borak ngan budak lelaki.. haih!

el said...

borak je ke?? :P

mamakminang77 said...

Hoh! Salammm...P/chik... Aku ske beno n3 nie. Bkn ape... T'ingat ank buah aku (ank sepupu aku) Umo bru 15 thn, nk amek PMR.... Udh lerr bapaknyerr tgur ckit larik p umh nenek.. Tu blom d bedal lg! Die punye gaye... fuhhh!! Klu P/chik tengok...terlioq wooooo...... advance gituuuu.......

el said...

hikhikhik... apa ko ingat aku chakberi, polanski, mogenfrimen?? :P