Friday, January 15, 2010

Video Kill Radio Star - The Buggles

errr.... sapa kenal geng-geng pengarah muzik bidio wehhhh!!!

gitau derang tu... kalau takde job... tulung-tulung la datang sini... buat bidio kelipkelip tuk geng dikir barat, dikir moden nih....

sekor-sekor bidio tahapahapa.... hazab tahap tok guru dewa wehhhh....

contoh yang bawah nih... tapi... ni kurang sikit hazabnya... kena yang geng pompuan tu ke.... cam cilakeeeee.... :P

tetiap tahun... banyak je geng ni kuarkan bidio kelipkelip nih... buleh la takat nak ada job sepanjang tahun weh... cuma... derang ni... bajet rendah la kot... :P korang kena pandai la ngayat geng tu supaya berani kuarkan modal buat bidio kelipkelip yang bagus wehhhhhh...

budak-budak yang baru abis ngaji tu... memang sesuai la wehh... janji ada job kan... :P

video

CakapCakap
tapi... senarnya... ada satu lagi geng yang lagi banyak kuarkan bidio... dan kalau kena niatnya... dapat pahala lagi...

cari ustaz-ustaz yang buat ceramah tuh.... kalau kena gaya... leh untung banyak tuh.... cari la ustaz yang leh bagi ceramah yang bagus-bagus macam ustaz azhar tuh... emang laku la wehhhh... tetiap minggu ada pat lima ceramah...

tak payah laku banyak... satu ceramah laku dua ratus keping pun dah okey... lima ceramah seminggu... dah laku seribu keping seminggu... lima puluh dua minggu setahun... tak ke dah lima puluh dua ribu... sekeping dapat singgit pun dah lima puluh dua ribu setahun... artis melaya pun tenat nak jual dua puluh ribu keping nih... dua ratus tu... orang tempatan je... kalau kaber satu negara... mau gi sibu keping lebih...

modal... kamera dua bijik, berner, komputer ngan sofweir untuk edit bidio... tak perlu pejabat pun.. leh buat kat rumah je... kadang lepas ceramah pun orang dah tunggu nak beli...

obehed pun... minyak kete nak ikut gi ceramah, royalti tuk penceramah, sidi kosong ngan keis, kaver sidi...

jual sekeping tiga inggit kat pengedar, singgit modal sidi ngan keis ngan kaver sekali, singgit tuk royalti penceramah, singgit untung.... dan kalau betul niat ikhlas nak sebarkan ilmu ugama... dapat pahala lagi...

10 comments:

*-* said...

ekekeke..video tak boleh angkats.. pehal pakai jacket/coat tuh..

ko punya bisnes bawah tu..

el said...

hah?? bisnes apa???

tasekmerah said...

kah kah kah... dancer lelaki sgt tak bulih blah ok!~



.

achik said...

pekata pa'chik je yg buat? dan pekata sbg permulaan, pa'chik burnkan cite2 best yg pa'chik donlod tu bagi kat saya.. ekeke.. ;p

err camne pa'chik tau saya msuk lewat ni? ;)

el said...

kikiki... lelaki ke? ekekekek...

el said...

tak nak aku... maksiat tuh... ekekek... :P
manade citer best aku donlod... :P

biasa ko memula sekali jawab komen dulu... kikiki...

achik said...

kata donlod 500 cite.. xkan xde cite best kot.. ;p

el said...

cite best takde... ke ade citer tajuk best nih??

tuan tanah said...

Ya Rabbi... 
Ni macam video klip karaoke tahun 90an je...

el said...

kikiki...