Wednesday, January 27, 2010

Lelaki Pantang Menyerah - D'Masiv

kesah orang kebal lawan pak pulisi di endon... hohoho... terer gila mamat neh...

video

CakapCakap
errr... saja buh bidio lama nih... ceritanya... nak cakap pasal lain...

sorang kawan aku neh... orang tailen sana...

cerita dia... dalam dua tiga minggu lepas kot... sorang kawan dia nih... suspek geng pulo lah...
penah kena tangkap dulu... tapi... berjaya larikan diri dari lokap polis tailen...

lama benar dah pun... kemedian... baru-baru ni polis dapat maklumat pasal dia nih... kat mana dia tinggal...

jadinya... polis pun nak gi tangkap lah...

dia pun salu kata... kalau polis nak datang tangkap dia lagi... emang lawan abis lah... takde makna dia nak nyerah macam aduka taruna semerah padi... lawan tetapppppp.... LAWANNNN kata nuar berahim

ye la... kalau nyerah... lagi teruk la kena syiksa weh...

jadiknya... masa polis dah kepung umah dia tuh... dia sempat la berbalas pantun tembak menembak... tapi dah peluru pistol je... banyak mana sangat... bukan kaunter straik nih.... buleh nak chit rilod peluru...

bila dah abis peluru tu... polis masih lagi duk nembak ke dalam umah dia...

dia pun... dengan kul nya... telipon abah dia... kata dia... "ayoh... mari amek mayak kito.... dengar dok bunying tuh? keno kepong abih doh nih..." bapak dia pun tanya dia kat ne... terus dia cakap la kat mana keberadaan dia tuh... cakap-cakap lebih kurang pesan memesan...

lepas abis cakap ngan bapak dia tu... dia kena tembak la kot... samada terkena peluru sesat di hujung jalan ke, atau dia keluar serbu polis ke... tak tau lah...

petang tu... bapak dia pegi balai... nak tengok mayat tu...

polis pun heran gak cemana orang tua tu leh tau cepat.... bapa dia pun eksplein la pasal dia telipon tuh....

masa tengok mayat anak dia tu... bapak dia rilek je... siap usap kepala anak dia tu... kata... "ni anok jate ayoh nih... tidok sio-sio jadi anok jate ayoh" hohoho.... kiranya "dari tegap bertimpuh baik rebah merempuh" [m.nasir, langgam pak dogol], "every man dies, but not every man really lives" [william wallace], dari hidup melutut, baik mati berdiri...

polis-polis tu berbulu je dengar orang tua tu cakap gitu...


gitu lah ceritanya.... takkan nak cerita pasal tanam sekali kan... kang aduka taruna semerah padi marah pulak lelambat tanam... :P

12 comments:

mugiwara said...

wa...gemor saye dengor [baca?] kate kate hikmat tu....



[sapela yang dapat cincin [lord of the ring] tersebut?]

el said...

cincin tu dah lebur la kot... tuan kebal, cincin tak kebal... kikiki... :P

:) said...

weh, vid tak leh nengok..

el said...

dia suh cuba lagi kan??? nanti cuba la lagi... :P

siti said...

sudah tgk. cabut cincin baru lut. sbb tu pok2 ni berani ropok beng kat melesia.

el said...

bidio tu... hiasang jah... kikiki...

achik said...

saya pun suka kata2 hikmat tu.. 8-)

el said...

ko ingat tok bomoh ke ada kata-kata hikmat... kikiki... :P

achik said...

saya tiru mugiwara.. ;p

el said...

mugi pun ko ikut?? ishhh... :P

mek said...

kehkehkeh aduka jugop hok keno...

el said...

keno gapo eh??